Vaycaninaa.net Blog – Program – video film indir


Utorrent Programı ve Torrent Kullanım Kılavuzu by sunchevo
Temmuz 11, 2009, 2:38 am
Filed under: Programlar

etraflıca bi liste oluşturup buna nokta koymanın vaktidir. sürekli msn’de tanıdıklarım bana “torrent nasıl indirilir bi anlatsana” diye soruyorlar ve genellikle aynı cevabı veriyorum, “ya şimdi sayfalar sürer anlatması, boşver”. bu lafın üstüne de sonra sitem yiyorum ve bazen fazla dokunduran olunca el mahkum anlatmak zorunda kalıyorum. sonrası da genellikle eksik anlatım falan derken karşıdan “ya harbiden uzun hikayeymiş” lafı da geliyor. hah boşuna uğraştık demek ki o kadar screenshot falan diyorum kendi kendime. tamam o zaman, uzun uzun buraya yazıyorum, bundan sonra kim sorarsa bu entry’nin linkini vereceğim. bunu niye daha önce akıl etmedim kafama sıçayım.

yazı uzun diye, içinde bi sürü antin kuntin laf geçiyor (geçecek demeliyim aslında, daha yazmadım çünkü yazıyı) diye gözünüz korkmasın. ciddi ciddi altı yaşındaki çocuğa anlatır gibi resimli falan anlatacağım. bi nevi “torrent for dummies” yani.. eminim çoğunuz bu yazı sonunda torrent dünyasına dalacak, downloadlarınıza renk ve heyecan katacak, bilgisayarınızla ilişkinizi farklı boyutlara taşıyacaksınız (cosmopolitan keşfet beni). hadi başlayalım.

1 – internette bi sürü torrent indirme programı olmasını sallayın. siz utorrent indirin ve kurun. zaten en çok kullanılan program bu, başkasına ihtiyaç yok.

2 – şimdi şansınızı test etme zamanı. bazen utorrent kurulduğunda şimdi uzun uzun anlatacağım port forwarding işi hiç gerekmeyebiliyor. herhalde tamamen tesadüfvari bi şekilde utorrent kendisi için gerekli portu şak diye seçiyor ve direkt torrent indirmeye başlayabiliyor insan. gördüm bunu bi iki bilgisayarda. o yüzden şimdi şuraya bakın.

http://img27.imageshack.us/…27/8258/36731649qq0.jpg

programı açtıktan sonra beş dakika bekleyin ve bu simge tick mi yoksa uyarı işareti mi bakın. imleci üstüne getirdiğinizde “network ok” mi yazıyor, sorun var mı diyor.

bunun sağlamasını alalım ve üstte options’da speed guide’a basın. şu pencere çıkacak.

http://img516.imageshack.us/…6/2089/29882450zj5.jpg

port numarasının yanında “test edin bakalım doğru forwardlanmış mı” diye yazıyor ya, ona tıklayın. internet sayfası açacak ve size ya sorun yok diyecek, ya sorun var diyecek. eğer aşağıda tick işareti varsa, ve açılan sitede de sorun yok diyorsa hemen madde 4’e atlayın ve dosya indirmeye başlayın. sorun var diyorsa devam edin.

3 – port forwarding için ekşi sözlükteki başlığa bakabilirsiniz. topu başka başlığa atmıyorum, elimden geldiğince anlatacağım ama şöyle bi sorun var. bu işlem her modemde farklı yapılıyormuş. gerçi şu sitede http://www.portforward.com/…warding/routerindex.htm her farklı modem için nasıl forward yapılacağı resimlerle anlatılıyor. yine de ben benim modemle bu işlemi nasıl yaptığımı anlatacağım. böylece en azından işin mantığını anlatabilirim. diğer modemlerde de bundan çok farklı bi mantık yok sanıyorum.

şimdi benim modem inca dsl.. conexant diye geçiyor hatta modem sayfasını açınca. şimdi modem sayfasına giriyorum. bu marka modemlerin hepsinin kullanıcı adı admin, şifresi epicrouter biliyorsunuz. neyse.

sol frame’de yer alan virtual server linkine tıklıyorum. benim forward yapmış ve bitirmiş halim şöyle bi şey.

http://img156.imageshack.us/…6/2708/43822674lj6.jpg

görüyorsunuz, iki tane ayarlama yapmışım. 1 ve 2 numaralı (id başlığı altında). public port’u 49152, private port’u 49158 diye yazmışım. birincisi tcp, ikincisi udp. bunları ayarladıktan sonra modem ayarlarını kaydedip çıkıyorum. 52 ve 58 diye ayarlamışım ya o rakamları, işte utorrent’in ayarlarına girip, kullanacağı port’u bu rakam aralığında bi şey seçeceğim. açıyorum utorrent’i, options, preferences’a tıklıyorum. çıkan ayar penceresinde connections’a tıklıyorum.

http://img443.imageshack.us/…3/9431/38737007uf8.jpg

bakın, port olarak 49155 seçmişim. 52 ve 58 arasında yani. 56 da olabilirdi bu, 53 de.. yeter ki aralıkta olsun.

şimdi ikinci maddedeki testleri bi daha yapalım. bi iki dakika bekleyin ve altta tick mi var uyarı mı ona bakın. speed guide’da test tuşuna basın ve çıkan sayfada ok yazıyor mu ona bakın. büyük olasılıkla iş doğrudur.

farklı modemler ve onlardaki port forward eylemleri için o siteye bakın, orada da resimlerle anlatıyor. ama mantığı anladınız sanırım. ha baktın bi türlü olmuyor, forward edemiyorsun, işte o zaman torrent’ten vazgeçin. forward işlemi başarılmazsa dosya falan indirilmez, uğraşmayın.

4 – artık torrent indirmeye başlayabiliriz. bu işte yeni olduğunuza göre herhangi bi üyelik gerektiren torrent sitesine üye olmadığınızı varsayıyorum. sorun değil ben linkleri buraya atacağım zaten…

5 – download this torrent’e tıklayıp dosyayı utorrent listesine atın. şimdiiiiiii gelelim iyi download yapmak için gerekenlere.

bu aşağıda soldaki rakam download, sağdaki de upload (sizin gönderdiğiniz) miktarlardır.
http://img22.imageshack.us/…22/1623/58674947on8.jpg

sakın ola upload’u kısmayın. bu rakamların üzerinde sağ tıkladığınız zaman illa ki “unlimited”ı seçin.
http://img88.imageshack.us/…88/3699/79088958wc4.jpg

upload kısmayı eğer buradan yaparsanız utorrent download’unuzu da azaltır. yine utorrent içinden ama başka bi şey deneyeceğiz.

6 – listedeki torrent’in üstüne iki defa tıklayın. şu pencere çıkacak.
http://img22.imageshack.us/…22/9269/66717359cg0.jpg

hah işte orada upload’u kısacağız. her torrent için bunu yaparsınız olur biter. yalnız kısma işini abartıp sineğin yağını çıkartmayın. 0 demek sınır yok demek, siz de kalkıp 1 yapmayın. artık 256 k bağlantımız yok. aşırı yavaş günler çok eskide kaldı. hem 100 kb download yapabilmek için illa upload’u 1’e kadar kısmak gerekmiyor. bakın mesela ben 15’le sınırlıyorum, benim üye olduğum torrent sitesi (arena-tr) belli bi oranda upload yapmayı şart koşuyor üyelik için. ama şu var ki, ben o upload’u 15 kb ile sınırlayınca download’um 100 kb altına düşmüyor. yani 15 kb’a kadar yolu var işin.

şimdi bu her bilgisayarda değişebilir, mesela ben 15 yerine 20 seçersem şak diye düşüyor download sayım. o yüzden benim bilgisayar için fiks rakam 15. şimdi bi güzellikten bahsedeceğim.

diyelim ki utorrent listemde dört tane dosya var. hepsi de 15 upload’la sınırlı. dördü toplam 60 kb upload eder, bu kadar upload yaparsam da hiç bi şey indiremem.. sanıyorsanız aldanıyorsunuz. neden bilmiyorum ama yine toplam 10 – 15 civarı upload yapıyor meret ve download’um yine 100 kb civarı oluyor. ama işte bu da her bilgisayarda farklı olabilir. sadece dediğim, gereksiz yere paylaşımdan kaçmayın.

edit: entrapmen upload için ideal rakamın 18 olduğunu yazdı. dediğim gibi her bilgisayarda bu değişebilir ama download’unuzu düşürmeyen en yüksek upload rakamını deneme yanılma metoduyla bulmanızı tavsiye ederim. bana ne kardeşim, ben 1’le sınırlarım kafam rahat olur diyen olursa vicdanlarıyla başbaşa bırakırım efenim.

7 – gelelim en pis meseleye.

“abi download yapıyorum iyi güzel ama download yaparken hiç bi site açamıyorum”. bunun sebebi yine utorrent ayarlarıdır. her torrent için ne kadar insana, ve toplam bütün torrentler için ne kadar insana bağlanmak gerektiği rakamları eğer fazla yüksekse internet bağlantınız yavaşlar. ayrıca fazla insana bağlanma gereği de yok iyi download için. bu ayarlara şuradan ulaşılır.

http://img242.imageshack.us/…2/9457/22871811su6.jpg

preferences’da bandwith’e tıklayın. benim ayarlarda her torrent için 30, toplam da 120 kişiye bağlan demişim. bunlar biraz düşük rakamlar ama ben bi de fazla upload yaptığım için sanırım biraz düşük rakam seçmek zorundayım. bu arada download ve upload’u kısma opsiyonu burda da var, gördüğünüz gibi bunlar kısılmamış olmalı. upload kısmak için sadece madde 6’da dediğim yöntemi kullanın.

bi de sanırım bu utorrent az upload yapan bi adamdan dosyayı indirmektense şak diye o adamı atıyor ve onun yerine başkasına bağlanıyor. yani o otuz kişiyi iyi upload yapanlardan seçmeye çalışıyor. o yüzden zaten fazla bi rakam olması gerekmez. upload slotları bende 3 diye görünüyor ama internet hala yavaşsa bunu da düşürebilirsiniz.

hala yavaşsa cffosspeed midir ne karın ağrısıdır bi program varmış ona bakın ama ben kullanmadım. gerek de duymadım zaten kullanmaya.
.
.
.
ve sanırım bitti. artık rahat rahat torrent indirebilir, bana da hayır dualarınızı eksik etmezsiniz. o hayır dualarla yırtmayı planlıyorum zaten öbür dünya varsa ehuehuehue…

 

Yorum Yapın so far
Yorum bırakın



Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

